Hodnocení a klasifikace z předmětu Tělesná výchova:
Vzhledem k tomu, že schopnost vykonávat různé pohybové činnosti na požadované úrovni je úzce spjata s vrozenými dispozicemi, bude při hodnocení a následné klasifikaci předmětu Tělesná výchova brán ohled na individuální možnosti a schopnosti žáků. Zohledněna budou též případná výkonnostní omezení ze zdravotních důvodů. Ta musí být potvrzena ošetřujícím lékařem. V potaz bude brán aktuální zdravotní stav žáka (dlouhodobá nemoc, úraz, specifická zdravotní omezení, astma, alergie atd.)
Kriteria hodnocení:
Hodnocení žáka je výsledkem komplexního pohledu na žáka za sledované období, které zahrnuje zejména:
* splněná aktivní účast ve výuce dle školního řádu
* přístup a postoje žáka v předmětu, vztah žáka k činnostem a zájem o ně
* všeobecná tělesná zdatnost a výkonnost a jejich rozvíjení, osvojení potřebných činností (výběr vhodných cviků pro rozcvičení, kvalita provedení cviků, používání správného názvosloví a sportovní terminologie, zvládnutí herních činností jednotlivce při pohybových hrách a herní projev)
* účast žáka na sportovních soutěžích a reprezentace školy,
* sebekázeň a sebekontrola žáka při hodinách TV, respekt ke spolužákům a vyučujícím, striktní dodržování pokynů vyučujícího,
* péče o zdraví, dodržování zásad fair-play,
* zodpovědná příprava na vyučování – nošení a používání cvičebního úboru,
* dodržování stanovených zásad bezpečnosti při sportu a chování při hodinách TV.