Zeměpis
Do konce týdne ( 29. 3.) odešlete ofocené ke kontrole doplněný zápis v sešitě. Pracujte s atlasem ČR a internetem:
Hospodářství Jihočeského kraje
Kraj má málo surovin, významná je těžba drahokamů - vltavínů, mají jméno podle řeky ...................., u které je najdeme. U města ............................. je jaderná ekektrárna Temelín. Firma Koh- i- noor vyrábí tužky a malířské potřeby, sídlí ve městě................................... . Písek je středisko ........................... průmyslu, vyrábí prádlo, plavky.
V zemědělství kraj vyniká v chovu ...................... a drůbeže, střediskem zpracování drůbeže je město............................. .
Díky čistému prostředí a památkám má kraj velké příjmy z cestovního ruchu. Jsou zde dvě památky UNESCO: ................................... a ....................................
Další hrady a zámky, např.: ................................... a .................................. . Do kraje zasahuje Národní park.............................., pro dovolenou u vody se využívá CHKO .............................. a řeky..................................., ..................................
V tomto kraji bych rád/a navštívil/a ..................................., protože....................................
Přírodopis
Oběhová soustava, Srdce. Přečti si a udělej výpisky z uč. str. 35-37, přečti si i str. 45. Výpisky doplň schematickým nákresem srdce s popisem jeho částí, cév, chlopní. Vypracuj odpověď na otázky 1 a 6 na str.46. Do konce týdne ( 29. 3.) odešlete ofocené ke kontrole.
Budu ráda, když mi do mailu připíšete, jak samostudium zvládáte, jak je pro vás obtížné, co by vám pomohlo. Opatrujte se, J. Pugnerová
Český jazyk
Mluvnice
- vypracovat tři libovolná cvičení z mluvnice ve sciodat.cz → volit témata k opakování, taková, jež konkrétně tebe trápí, pozbýváš v nich jistoty (pravopis, skloňování, stupňování, slovní druhy, tvoření a příbuznost slov)
Fotografie hodnocení úspěšnosti vypracovaných cvičení a dotazy k úlohám, v nichž jste se dopustili chyb, zašlete na e-mail pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do úterý 24. března 2020.
- grafické znázornění stavby věty jednoduché
Stěžejním úkolem v rámci českého jazyka je osvojení pravidel pro tvorbu grafu znázorňujícího větu jednoduchou.
Jednotlivé kroky, rady a tipy, přímé ukázky postupu práce budu sdílet v naší skupince v úterý 24. března 2020. Po celý týden vám zde samozřejmě budu v časech 9:00 – 12:00 k dispozici a zodpovím všechny případné dotazy.
Do pátku 27. března 2020 mi pošlete vypracované grafy k větám níže tak, abychom si mohli v příštím týdnu společně vyladit nedostatky a sdílet osvědčené postupy.
Věty ke grafickému rozboru.
- Odpolední kurz v místní posilovně je určen zájemcům o karate.
- Praha se mi vždy líbila před Vánocemi.
- Kvůli dlouhodobému onemocnění musel přestat hrát fotbal.
- Maminka mě odpoledne poslala do samoobsluhy nakoupit něco k večeři.
- Letecký závod se bude konat i přes špatné povětrnostní podmínky.
- Návštěvníci zoologické zahrady obdivovali tygří mláďata.
Žádné strachy, společně vše zvládneme :-).
Sloh
- formulovat úvahu (hodnocenou) na téma Co nám dala a vzala stávající vládní nařízení, opatření?
- zamýšlejte se nad všemi aspekty, oporu a ukotvení vám poskytne mimo jiné úloha z ORV
- neopomeňte osnovu, členění textu do odstavců
Vypracovanou úvahu pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 3. dubna 2020.
Literatura
- seznámit se s osobností Ireny Douskové (vyhledat základní informace o životě a díle)
- přečíst si úryvek z díla Hrdý Budžes v čítance na str. 164 -167
- zodpovědět otázky níže
- Jak se celým jménem jmenuje hlavní postava, vypravěčka knihy?
- Ve kterém městě a do jaké třídy chodila hlavní hrdinka?
- Proč se dívce ve škole posmívali?
- Jak se jmenoval její biologický otec?
- Proč se malý bratr Pepíček rozbrečel v postýlce?
- Co znamenal babiččin výrok, že „dědu upekli Němci v peci“?
- Ve které době se odehrává příběh?
- Kdo byl ve skutečnosti Hrdý Budžes?
- dobrovolný úkol – zhlédnout videa z divadelní inscenace díla Hrdý Budžes s vynikající Bárou Hrzánovou v hlavní roli na youtube.com.
Fotografie vypracovaného pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do čtvrtku 26. března 2020.
Dějepis
Milí osmáci, posílám Vám učivo na celý příští týden od 23. 3. do 27. 3. 2020. Těm, kteří mi zaslali zpětnou vazbu z minulého týdne (termín odeslání byl do 19. 3. 2020), děkuji, každému jsem odpověděla na e-mail a ohodnotila vaši práci.
V učebnici na straně 84 – 85 si, prosím, přečtěte kapitolu o Národním obrození, doplňte připravený zápis, odpovězte na otázky a vypracujte referát. Referát, doplněné výpisky a odpovědi na otázky budou hodnoceny známkou.
NÁRODNÍ OBROZENÍ (NO)
Počátkům NO říkáme ______________________________________. Učenci se zabývali ___________________________________________ a studiem
________________________________________________.
Josef Dobrovský – jazykovědec
Václav Matěj Kramerius – vydavatel českých knih a novin
Václav Thám – herec a autor divadelních her
České divadelní hry přispívaly k ______________________________, a budovaly _____________________________________.
NO po roce 1815
Národní hnutí zesílilo, začaly vznikat _________________________________, ve kterých se hovořilo ____________________.
Josef Jungmann – chtěl, aby se čeština stala ______________________________________________, překládal knihy a obohatil slovní zásobu současné
češtiny. Přičinil se o založení Matice české = sdružení pro ______________________________________________.
František Palacký – historik
Cílem NO bylo rovnoprávnost češtiny s němčinou.
Odpověz na tyto otázky, pracuj s učebnicí, encyklopedií a internetem.
- Jak se jmenovalo a jak se dnes jmenuje pražské náměstí, na němž stálo divadlo zvané Bouda?
__________________________________________________________________________________
- K NO patří neodmyslitelně tyto osobnosti. Přiřaď k nim díla, která vytvořili:
Josef Jungmann - ____________________________________________________________________
František Palacký - ___________________________________________________________________
Ján Kollár - _________________________________________________________________________
Josef Dobrovský - ____________________________________________________________________
Díla, která máš přiřadit: Slávy dcera; Slovník česko-německý; Zevrubná mluvnice jazyka českého; Dějiny národu českého v Čechách i na Moravě
- Vyber si jednoho z představitelů NO a zjisti o něm co nejvíce informací. Využij naučné slovníky, internet. Vypracuj ve Wordu nebo PowerPointu referát, pošli jej na e-mail: lidlova.lenka@lomnicezs.cz nejpozději do 30. března 2020, děkuji :)
Chemie
Zopakuj si rozdělení chemických prvků - učebnice str. 46 - 53, NEKOVY - zápis viz sešit. Od str. 54 - 59 přečíst POLOKOVY, KOVY, ALKALICKÉ KOVY (někdo vynechával v sešitě místo - před úpravou chem. rovnic
Zápis:
KOVY
- Železo (Fe) - střibroleské, pevné, magnetické, kovoduje, zákl. složka litiny, oceli
- Hliník (Al) - nejrozšířenější prvek, stříbrolesklý, malá hustota, stálý
- Měď (Cu) - červený, stálý, dobrý vodič
- Zinek (Zn) - šedobílý, stálý, snadno tavitelný
- Zlato (Au) - žlutý, lesklý, kujný, stálý, velká hustota, velká vodivost, šperky
- Stříbro (Ag) - šedobílý, měkký, snadno tavitelný
- Cín (Sn) - stříbrolesklý, tavitelný, stálý
SLITINY
- bronz - měď, cín
- ocel - železo + jiné kovy ( Mn, Cr, V)
- pájky - olovo, cín
ALKALICKÉ KOVY
- 1 el. ve valenční vrstvě
- Lithium Li, Sodík Na, Draslík K
- nestálé, vyskytují se ve sloučeninách
- některé, jako kuch. sůl nezbytné pro život
Fyzika
- Učebnice str. 80 - 81 přečíst
Zápis
ŠÍŘENÍ ZVUKU
- plyny, kapalinami, pevnými látkami
- rychlost šíření zvuku ve vzduchu je 340 m/s
- v kap. a pevných l. je rychlost větší
- zvuk se odráží i ohýbá - OZVĚNA
- může být pohlcován
Anglický jazyk
Všechny vás zdravím. Prosím, abyste si zadání z AJ vždy pořádně přečetli, ušetříte práci sobě i mě. Až budete mít vypracovaná všechna cvičení z pracovního sešitu, opět ofoťte a pošlete na můj email. Přeji hezký týden.
Tentokrát budou cvičení jen v pracovním sešitě, a to. str. 52 a 53 - Progress check.
Cvičení 1 - vyberte správné slovo do spojení, by dávalo smysl.
Cvičení 2 - Doplňte věty pomocí výrazů z rámečku - převeďte je do předpřítomného času.
Cvičení 3 - K jednotlivým obrázkům vytvořte otázku a odpověď (použijte podmět a sloveso u obrázku
Cvičení 4 - Podívejte se na Benův dotazník o jeho životních zkušenostech. Vytvořte pro Bena otázky a napište i jeho odpovědi podle dotazníku
Cvičení 5 - Napište o činnostech ze cvičení 4, ale tentokrát o sobě.
I can - napište odpovědi a zaškrněte, jestli dané věci ovládáte nebo byste potřebovali ještě více procvičit.

