Zeměpis a přírodopis odevzdejte, drazí osmáci, do konce týdne- 5. 4., jak už víte, mailem. Děkuji za zpětnou vazbu od některých z vás na způsob a náročnost vaší domácí samovýuky. Už jste doma dlouho, využijte tento čas k dostatečnému spánku i procházkám ( podporují imunitu, že?) ale vyhraďte si i PRAVIDELNÝ čas alespoň 2x denně, který věnujete učení.
Plzeňský kraj
Pracujte s učebnicí str. 108 a atlasem. Jako zápis doplňte text
Sousedí s Bavorskem, hraničními pohořími jsou ................ a ................ Plzeňská kotlina je výrazně teplejší a sušší než okolí. Slévají se v ní řeky ................, ................, ................ a ................ a po soutoku v Plzni vzniká řeka Berounka.
Typické pro kraj je dominantní postavení krajského města se silnými vazbami na okolí. Plzeň je průmyslovým střediskem- vyrábí se zde ................, ................, nebo................ V Božkově, části Plzně, je známá likérka a výroba sektu Bohemia.
U Kaznějova a Horní Břízy se těží ................, ze kterého se vyrábí sanitární keramika ( WC, umyvadla). Na zemědělské půdě se pěstuje řepka a ................
Kraj láká i turisty- čistou přírodu nabízí NP ................, v jeho podhůří leží hrady Velhartice, ................ nebo Rabí. Centrem Chodska je město ................ I sama Plzeň stojí za návštěvu, je tu ZOO, podzemí nebo ................ Rád/a bych navštívil/a ................, protože ................
Přírodopis
Krev přečtěte si uč. str.40 - 43 a STRUČNĚ připište hlavní myšlenku nebo rozdělení k podnadpisům SLOŽKY A FUNKCE KRVE,
KREVNÍ SKUPINY, odpovězte na otázky 4,7 a 9 na str.46. Jako DDÚ můžete udělat odpovědi na otázky ................a teď ty! na str.43.
Český jazyk
Mluvnice
- procvičit větné členy na https://www.umimecesky.cz/vetne_cleny_simpsonovi-3-uroven/3898
- vytvořit grafické rozbory vět níže
- Pro hustou mlhu jsme se špatně orientovali v hornatém terénu.
- Všechny děti se těšily na letní prázdniny.
- Čapí hnízdo na komíně opuštěného statku na podzim osiřelo.
- V nedalekém květinářství jsme mamince koupili k svátku kytici karafiátů.
- Přes zákaz horské služby se horolezci včera vydali do hor.
- prostudovat v učebnici způsob zachycené přístavku do grafu věty jednoduché (str. 96 – 97) a zachytit větu Tělo kosatky, velkého delfína, je přizpůsobené rychlému pohybu ve vodě.
Fotografii vypracovaných vět a úspěšnosti při řešení úloh prosím zaslat do čtvrtku 2. 4. 2020 na e-mail pomichalova.michaela@lomnicezs.cz. Neváhejte připojit dotazy k nejasnostem či nejistotám při řešení úloh.
Sloh
Věnujte se úloze zadané již v minulém týdnu.
- formulovat úvahu (hodnocenou) na téma Co nám dala a vzala stávající vládní nařízení, opatření?
- zamýšlejte se skutečně nad všemi aspekty
- neopomeňte osnovu, členění textu do odstavců
Vypracovanou úvahu pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 3. dubna 2020.
Literatura
Pro větší časovou náročnost je vám úloha níže zadána na tento i následující týden.
- zhlédnout oscarový český film Kolja na https://www.ceskatelevize.cz/porady/94921-kolja/
- zachytit do svých čtenářských deníků či literárního sešitu
- děj
- postavy (+ jejich stručná charakteristika)
- vymezení doby, kdy se příběh odehrává (+ uvést konkrétní příklady, výroky dokládající tvrzení)
- formulování dojmů z filmu, jeho hodnocení
- vyhledat informace o Zdeňku Svěrákovi (zachytit do svého literárního sešitu život a dílo – próza, drama, film)
Fotografii vypracované úlohy mi pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 8. dubna 2020.
Chemie
- zopakuj - co je to nukleonové číslo, protonové číslo
Zápis do sešitu
PERIODICKÝ ZÁKON
- vlastnosti prvků jsou periodicky závislé na protonovém čísle jejich atomů
- tabulka per. soustavy prvků je graf. vyjádřením per. zákona
periody - vodorovné - pořadová čísla se shodují s počtem el. vrstev v atomech
skupiny - svislé - prvky v nich mají stejný počet valenčních elektronů
Fyzika
- ultrazvuk, infrazvuk, vnímání zvuku, hlasitost str. 82 - 85 přečti, odpovědi na otázky ze str. 83 a 86 mi pošli na mail do pátku 3.4.2020
Zápis:
Ultrazvuk, infrazvuk
Ultrazvuk - vlnění s frekvencí vyšší než 20 kHz
- netopýr, technika, lékařství
Infrazvuk - pod. vlnění s frekvencí nižší než 16 Hz
- šíří se pevnými látkami, dorozumívají se velryby
Vnímání zvuku, hlasitost
- ucho vnímá vše nad práh slyšitelností
- hladina intenzity zvuku se měří v decibelech dB
- zvuky silnější než 90 dB mohou trvale poškodit sluch
opiš tabulku ze str. 84
Volba povolání
Vyber jedno povolání (učební obor s výučním listem, vysokoškolské ...) - nemusí to být povolání které chceš vykonávat, ale kterékoli tě napadne. Napiš veškeré informace o tomto povolání (studium, praxe, náplň práce, směnnost). Na e-mail posílej do 3.4.2020 a pokud jsi stále neposlal práci z minulého týdne na téma sebepoznávání, tak prosím nejpozději do stejného data i tuto práci. Děkuji
Anglický jazyk
Tento týden začneme nové téma, a to potíže a návrhy řešení.
V příloze najdete vyplněnou tabulku. Přepište si ji do školního sešitu a přidejte ke každé větě překlad. Pokud bude někdo tápat, pracovní sešit vzadu je místo, kam se podívat :o).
Pod tabulku napište věty o osobách ze cvičení 1c (učebnice str. 68). Máte napsat co mají za potíže (použijte výrazy z tabulky).
Pod věty si udělejte zápis:
Should / shouldn´t
Používáme, když dáváme rady.
You should go to the optician´s.
(Měl bys jít k optikovi.)
You shouldn´t sit so close to the TV.
(Neměl bys sedět tak blízko televize.)
Should patří do způsobových sloves, tzn. pro všechny osoby je stejný tvar a po něm následuje sloveso v infinitivu.
Pod to napište rady k větám ze cvičení 1c (Mám žízeň. – Měl by ses napít.)
Procvičit v pracovním sešitě str. 54.
Cvičení 1 – popsat problémy.
Cvičení 2 – přeskládat písmenka abyste doplnili správná slova do rozhovoru.
Cvičení 3 – napište radu ke každé situaci.
Školní i pracovní sešit opět ofoťte a zašlete na můj email.
Dějepis
Kultura první poloviny 19. století
Romantismus – nový umělecký směr, který dával přednost _________________________________
_________________________________________________________________________________.
Nejvíce se romantismus projevil v architektuře. Napodobování středověku, zvláště gotiky = styl
______________________________________________. Novinkou v 19. st. byl vznik _____________
____________________________________. V parcích se stavěla odpočinková místa - ____________
__________________________________________________________________________________.
Malířství, sochařství
Romantičtí malíři a sochaři nejraději zachycovali dramatické vyvrcholení děje, temné krajiny, přírodních živlů.
Mezi české malíře patří např. Jaroslav Čermák a Josef Navrátil.
Literatura
Vznikaly romány, lyrická poezie, pohádky. Tematika: láska, dobrodružství, duševní svět, cit.
Představitelé: básník: Karel Hynek Mácha - „Máj“
spisovatelé: Karel Jaromír Erben – „Kytice“ (sbírka vlastních básní)
Božena Němcová – „Babička“ (autobiografie), „Divá Bára“
autor divadelních her: Josef Kajetán Tyl – „Strakonický dudák“
Hudba
Vzbuzovala silné ______________________, což bylo pro romantickou tvorbu ideální. To poskytovala
především _________________________. Oblíbené byly i ____________________________ skladby.
Operní skladatelé: Guseppe Verdi, Richard Wagner, Ludwig van Beethoven, Frederyk Chopin.
Z uvedených jmen a děl utvoř správné dvojice:
- G. Verdi A. Máj
- K. J. Erben B. Fidlovačka
- K. H. Mácha C. Aida
- J. K. Tyl D. Kytice
Biedermeier
Takto označujeme _____________________________________________________________ první
poloviny 19. st. Týká se způsobu života a předmětů denní potřeby ___________________________
_________________________________________________________________________________.
V tomto období probíhal poklidný rodinný život pestrý společenskými událostmi ________________
_________________________________________________________________________________.
Celá řada měšťanů se věnovala činnosti ve ______________________________________________.
Učivo od 30. 3. do 3. 4. 2020 - Přečtěte si kapitolu Kultura první poloviny 19. století strana 86 – 90. Doplňte si připravený zápis, který opět pošlete na e-mail: lidlova.lenka@lomnicezs.cz do pátku 3. dubna 2020. Zároveň si připomeňte učivo na test „Průmyslová revoluce“ – měli jsme psát 13. března 2020 v pátek ve škole. Ve škole jsme si vše na test opakovali, věřím, že nebudete mít žádný problém odpovědět na čtyři otázky. Test najdete na tomto odkazu.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfP7Xs8sH-_yvHQczOxVykQJ2g6IzOTZOZPB4fIb-N-oL8SHQ/viewform?usp=sf_link
Prosím, test odeslat do pátku 3. dubna 2020 do 12.00 hodin. Kdo test neodešle, považuji to za nesplnění úkolu. Po odeslání a vyhodnocení testu, známku zapíši do Bakaláře. Znovu připomínám, pokud budete potřebovat konzultaci, neváhejte mne kontaktovat prostřednictvím e-mailu. Mějte se a opatrujte :).