Úkoly zadané na 30. 3. - 3. 4. - 8. ročník

Zeměpis a přírodopis odevzdejte, drazí osmáci, do konce týdne- 5. 4., jak už víte, mailem. Děkuji za zpětnou vazbu od některých z vás na způsob a náročnost vaší domácí samovýuky. Už jste doma dlouho, využijte tento čas k dostatečnému spánku i procházkám ( podporují imunitu, že?) ale vyhraďte si i PRAVIDELNÝ čas alespoň 2x denně, který věnujete učení. 

Plzeňský kraj 

Pracujte s učebnicí str. 108 a atlasem. Jako zápis doplňte text

Sousedí s Bavorskem, hraničními pohořími  jsou ................ a ................ Plzeňská kotlina je výrazně teplejší a sušší než okolí. Slévají se v ní řeky ................, ................, ................ a ................ a po soutoku v Plzni vzniká řeka Berounka. 

Typické pro kraj je dominantní postavení krajského města se silnými vazbami na okolí. Plzeň je průmyslovým střediskem- vyrábí se zde ................, ................, nebo................ V Božkově, části Plzně, je známá likérka a výroba sektu Bohemia.

U Kaznějova a Horní Břízy se těží ................, ze kterého se vyrábí sanitární keramika ( WC, umyvadla). Na zemědělské půdě se pěstuje řepka a ................  

Kraj láká i turisty- čistou přírodu nabízí NP ................, v jeho podhůří leží hrady Velhartice, ................ nebo Rabí. Centrem Chodska je město ................ I sama Plzeň stojí za návštěvu, je tu ZOO, podzemí nebo ................ Rád/a bych navštívil/a ................, protože ................

Přírodopis

Krev přečtěte si uč. str.40 - 43 a STRUČNĚ připište hlavní myšlenku nebo rozdělení k podnadpisům SLOŽKY A FUNKCE KRVE, 

KREVNÍ SKUPINY,  odpovězte na otázky 4,7 a 9 na str.46. Jako DDÚ můžete udělat odpovědi na otázky ................a teď ty! na str.43.

 

Český jazyk

Mluvnice

  1. procvičit větné členy na https://www.umimecesky.cz/vetne_cleny_simpsonovi-3-uroven/3898
  2. vytvořit grafické rozbory vět níže
  • Pro hustou mlhu jsme se špatně orientovali v hornatém terénu.
  • Všechny děti se těšily na letní prázdniny.
  • Čapí hnízdo na komíně opuštěného statku na podzim osiřelo.
  • V nedalekém květinářství jsme mamince koupili k svátku kytici karafiátů.
  • Přes zákaz horské služby se horolezci včera vydali do hor.
  1. prostudovat v učebnici způsob zachycené přístavku do grafu věty jednoduché (str. 96 – 97) a zachytit větu Tělo kosatky, velkého delfína, je přizpůsobené rychlému pohybu ve vodě.

Fotografii vypracovaných vět a úspěšnosti při řešení úloh prosím zaslat do čtvrtku 2. 4. 2020 na e-mail pomichalova.michaela@lomnicezs.cz. Neváhejte připojit dotazy k nejasnostem či nejistotám při řešení úloh.

Sloh

Věnujte se úloze zadané již v minulém týdnu.

  • formulovat úvahu (hodnocenou) na téma Co nám dala a vzala stávající vládní nařízení, opatření?
  • zamýšlejte se skutečně nad všemi aspekty
  • neopomeňte osnovu, členění textu do odstavců

Vypracovanou úvahu pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 3. dubna 2020. 

Literatura

Pro větší časovou náročnost je vám úloha níže zadána na tento i následující týden.

  1. zhlédnout oscarový český film Kolja na https://www.ceskatelevize.cz/porady/94921-kolja/
  2. zachytit do svých čtenářských deníků či literárního sešitu
  • děj
  • postavy (+ jejich stručná charakteristika)
  • vymezení doby, kdy se příběh odehrává (+ uvést konkrétní příklady, výroky dokládající tvrzení)
  • formulování dojmů z filmu, jeho hodnocení
  1. vyhledat informace o Zdeňku Svěrákovi (zachytit do svého literárního sešitu život a dílo – próza, drama, film) 

Fotografii vypracované úlohy mi pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 8. dubna 2020. 

 

Chemie

- zopakuj - co je to nukleonové číslo, protonové číslo

Zápis do sešitu 

PERIODICKÝ ZÁKON

- vlastnosti prvků jsou periodicky závislé na protonovém čísle jejich atomů

- tabulka per. soustavy prvků je graf. vyjádřením per. zákona

periody - vodorovné - pořadová čísla se shodují s počtem el. vrstev v atomech

skupiny - svislé - prvky v nich mají stejný počet valenčních elektronů

 

Fyzika

- ultrazvuk, infrazvuk, vnímání zvuku, hlasitost str. 82 - 85 přečti,  odpovědi na otázky ze str. 83 a 86 mi pošli na mail do pátku 3.4.2020

Zápis:

Ultrazvuk, infrazvuk

 Ultrazvuk - vlnění s frekvencí vyšší než 20 kHz
                  - netopýr, technika, lékařství

Infrazvuk - pod. vlnění s frekvencí nižší než 16 Hz
                - šíří se pevnými látkami, dorozumívají se velryby

Vnímání zvuku, hlasitost

- ucho vnímá vše nad práh slyšitelností
- hladina intenzity zvuku se měří v decibelech dB
- zvuky silnější než 90 dB mohou trvale poškodit sluch
opiš tabulku ze str. 84

Volba povolání

Vyber jedno povolání (učební obor s výučním listem, vysokoškolské ...) - nemusí to být povolání které chceš vykonávat, ale kterékoli tě napadne. Napiš veškeré informace o tomto povolání (studium, praxe, náplň práce, směnnost). Na e-mail posílej do 3.4.2020 a pokud jsi stále neposlal práci z minulého týdne na téma sebepoznávání, tak prosím nejpozději do stejného data i tuto práci. Děkuji

Anglický jazyk

Tento týden začneme nové téma, a to potíže a návrhy řešení.

V příloze najdete vyplněnou tabulku. Přepište si ji do školního sešitu a přidejte ke každé větě překlad. Pokud bude někdo tápat, pracovní sešit vzadu je místo, kam se podívat :o).

Pod tabulku napište věty o osobách ze cvičení 1c (učebnice str. 68). Máte napsat co mají za potíže (použijte výrazy z tabulky).

Pod věty si udělejte zápis:

Should / shouldn´t

Používáme, když dáváme rady.

You should go to the optician´s.

(Měl bys jít k optikovi.)

You shouldn´t sit so close to the TV.

(Neměl bys sedět tak blízko televize.)

Should patří do způsobových sloves, tzn. pro všechny osoby je stejný tvar a po něm následuje sloveso v infinitivu.

Pod to napište rady k větám ze cvičení 1c (Mám žízeň. – Měl by ses napít.)

Procvičit v pracovním sešitě str. 54.

Cvičení 1 – popsat problémy.

Cvičení 2 – přeskládat písmenka abyste doplnili správná slova do rozhovoru.

Cvičení 3 – napište radu ke každé situaci.

Školní i pracovní sešit opět ofoťte a zašlete na můj email.

 

Dějepis

 

Kultura první poloviny 19. století

Romantismus – nový umělecký směr, který dával přednost _________________________________

_________________________________________________________________________________.

Nejvíce se romantismus projevil v architektuře. Napodobování středověku, zvláště gotiky = styl   

______________________________________________. Novinkou v 19. st. byl vznik _____________

____________________________________. V parcích se stavěla odpočinková místa - ____________

__________________________________________________________________________________.   

Malířství, sochařství

Romantičtí malíři a sochaři nejraději zachycovali dramatické vyvrcholení děje, temné krajiny, přírodních živlů.

Mezi české malíře patří např. Jaroslav Čermák a Josef Navrátil.     

Literatura

Vznikaly romány, lyrická poezie, pohádky. Tematika: láska, dobrodružství, duševní svět, cit.

Představitelé: básník: Karel Hynek Mácha  - „Máj“     

                              spisovatelé: Karel Jaromír Erben„Kytice“ (sbírka vlastních básní)

                                                    Božena Němcová„Babička“ (autobiografie), „Divá Bára“

                             autor divadelních her: Josef Kajetán Tyl„Strakonický dudák“

Hudba

Vzbuzovala silné ______________________, což bylo pro romantickou tvorbu ideální. To poskytovala

především _________________________. Oblíbené byly i ____________________________ skladby.

Operní skladatelé:  Guseppe Verdi, Richard Wagner, Ludwig van Beethoven, Frederyk Chopin.

 

 

Z uvedených jmen a děl utvoř správné dvojice:

 

  1. G. Verdi                                            A. Máj
  2. K. J. Erben                                       B. Fidlovačka
  3. K. H. Mácha                                     C. Aida
  4. J. K. Tyl                                             D. Kytice

 

 

Biedermeier

Takto označujeme _____________________________________________________________ první

poloviny 19. st. Týká se způsobu života a předmětů denní potřeby ___________________________

_________________________________________________________________________________.

V tomto období probíhal poklidný rodinný život pestrý společenskými událostmi ________________

_________________________________________________________________________________.

Celá řada měšťanů se věnovala činnosti ve ______________________________________________.

   

 Učivo od 30. 3. do 3. 4. 2020 - Přečtěte si kapitolu Kultura první poloviny 19. století strana 86 – 90. Doplňte si připravený zápis, který opět pošlete na e-mail: lidlova.lenka@lomnicezs.cz do pátku                 3. dubna 2020. Zároveň si připomeňte učivo na test „Průmyslová revoluce“ – měli jsme psát 13. března 2020 v pátek ve škole. Ve škole jsme si vše na test opakovali, věřím, že nebudete mít žádný problém odpovědět na čtyři otázky. Test najdete na tomto odkazu.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfP7Xs8sH-_yvHQczOxVykQJ2g6IzOTZOZPB4fIb-N-oL8SHQ/viewform?usp=sf_link 

Prosím, test odeslat do pátku 3. dubna 2020 do 12.00 hodin. Kdo test neodešle, považuji to za nesplnění úkolu. Po odeslání a vyhodnocení testu, známku zapíši do Bakaláře.   Znovu připomínám, pokud budete potřebovat konzultaci, neváhejte mne kontaktovat prostřednictvím e-mailu. Mějte se a opatrujte :).