Úkoly zadané na 6. - 8. dubna - 8. ročník

Český jazyk 

Mluvnice

Naším týdenním cílem je ukotvit se v oblasti větných členů a grafickém zachycení věty jednoduché.

  • Hodnocená úloha – určete větné členy vyznačených slov. Postačí zapsat do sešitu číslo věty a druh členu.
  1. O prázdninách jsme se za hezkého počasí chodili koupat do rybníka. -
  2. Včera  jsme v ZOO viděli čerstvě narozená tygří mláďata.  -
  3. Odpolední kurz je určen zájemcům o karate.  -
  4. Závod se bude konat i přes špatné povětrnostní podmínky.  -
  5. Kvůli onemocnění musel přestat hrát kopanou.  -
  6. Odpadla nám hodina výtvarné výchovy.  -
  7. Hoši se tvářili jako neviňátka.  -
  8. Děti se velmi polekaly čerta.  -
  9. Včely nebezpečně kroužily kolem hlavy. -
  10. Pavel Švanda je velmi dobrým hokejistou.  –
  • Proveď grafický rozbor 1. – 3. věty ze cv. 4 v učebnici na str. 97.

Vypracovanou úlohu pošlete do úterý 7. dubna 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .

Sloh

Zachyťte libovolným slohovým útvarem a postupem, jak

  • se vám daří,
  • se cítíte,
  • trávíte čas doma,
  • zvládáte plnění zadaných povinností,
  • vám vyhovuje naše spolupráce on-line cestou,
  • bych vám mohla být při jejich plnění více nápomocná či jaký způsob komunikace by vám usnadnil vaši práci.

Vaše práce mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do úterý 7. dubna 2020.

Literatura

Věnujte se úloze z předchozího týdne k filmu Kolja a osobnosti Zdeňka Svěráka viz http://lomnicezs.cz/clanek/34179/ukoly-zadane-na-30-3-3-4-8-rocnik.html .  

Fotografii vypracované úlohy mi pošlete formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 8. dubna 2020. 

 

Fyzika

učebnice str. 86 - 88 přečíst

Zápis do sešitu

Záznam a reprodukce zvuku

- první přístroj, který zaznamenával a reprodukoval zvuk = fonograf (Thomas Alva Edison)

- záznam:

  • mechanicky - gramofonová deska
  • magnetický záznam hudby - magnetofon
  • záznam a reprodukce pomocí el. napětí - zvuk -mikrofon - el. en. - reproduktor - zvuk
  • digitálně - CD, MP3, DVD, PC

Přikládám odkaz na video, zaznamenej do sešitu v jaké frekvenci jsi začal slyšet zvuk https://www.youtube.com/watch?v=HSsB5FLBudA

 

Chemie

Vypracujte otázky ze str. 60, vyfocené odpovědi mi pošlete na mail lickova.eva@lomnicezs.cz do středy 8. dubna 2020

 

Dějepis

REVOLUCE 1848 – JARO NÁRODŮ

Revoluce ve Francii, Itálii a v Německu

Na https://www.youtube.com/watch?v=Tro9kRkEcHQ si poslechněte učivo o daném tématu. Z poslechu a pomocí učebnice na straně 91 až 93 si doplňte zápis nebo opravte chybný zápis, nebo vysvětlete, sledujte zadání:). Hotové mi pošlete na e-mail lidlova.lenka@lomnicezs.cz nejpozději do středy 8. dubna 2020. Přeji vám příjemné velikonoční prázdniny a pohodové Velikonoce, opatrujte se :) Lenka Lídlová

  1. Doplňte následující části textu.

Revoluce ve Francii

Únorová revoluce v Paříži svrhla vládu _______________________________ a nastolila                                   

___________________________. Prezidentem se stal ______________________________.

V roce 1852 si nechal udělit ________________________ titul a vládl jako Napoleon _____.

 

  1. Následující text upravte tak, aby odpovídal pravdě.

Revoluce v Itálii

Cílem revoluce v Itálii bylo odstranit centralismus a vytvořit malé státy.

V čele těchto snah stál milánský král Karel Albert, který ve válce porazil Rakousko.

 

  1. Vysvětlete cíle představitelů velkoněmecké a maloněmecké koncepce.

Revoluce v Německu

Velkoněmecká koncepce _______________________________________________________

___________________________________________________________________________

Maloněmecká koncepce _______________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Anglický jazyk

Zdravím všechny. Máme už za sebou přes tři týdny zkušeností s učením na dálku. Pro všechny je to nová zkušenost, někomu vyhovuje jedna věc, druhému zase jiná. Chtěla bych, abyste mi do příštího úkolu napsaly, jak se vám učení angličtiny daří, jestli bych mohla udělat něco pro to, aby se vám dařilo třeba lépe. Protože se nám úkoly už hromadí, prosím také, abyste každý nový úkol vždy, až ho budete posílat, označily datem zadání, aby to bylo pro nás všechny přehlednější. (Př. Úkol 6. – 8. 4.). Věřím, že s příchodem jara a hezkého počasí se nám všem zvedne alespoň trochu nálada :o)

Tento týden máme na učení jen tři dny, proto bych chtěla zkusit něco nového. Procvičte předpřítomný čas na těchto stránkách:

https://test-english.com/grammar-points/a2/present-perfect/3/ Napište zde věty použitím daných slov a předpřítomného času. (She/meet/her friends. – She has met her friends.)

https://test-english.com/grammar-points/a2/present-perfect/4/ Doplňte věty použitím tvaru předpřítomného času a sloves v závorkách.

Dále procvičte dávání rad:

https://test-english.com/grammar-points/a2/should-shouldnt/ Doplňte should nebo shouldn´t a slova v závorkách.

Fotografii svých výsledků a případné dotazy k tomu, co vám není jasné, mi pošlete do středy 8. dubna 2020 na email.

Procvičujte pečlivě, další týden bude testík na známky.

Hezké Velikonoce :o)