Anglický jazyk
Vyplňte a odešlete test.
Sára, Tomáš K., Alena, Štěpánka a Víťa mi místo testu napíší (můžete i na počítači/telefonu, hlavně vy, kdo máte nečitelný rukopis J) a ofotí 3 věty o tom, co už v životě někdy dělali, 3 věty o tom, co nikdy v životě nedělali a to samé o někom třetím, jen stačí 2 věty, co ten dotyčný dělal a 2 věty, co nedělal.
Pusťte si video a splňte úkoly.
https://www.youtube.com/watch?v=TmYfP_kItqo
Poslechové cvičení máte na Messengeru.
Úkoly opět ofoťte, nezapomeňte nadepsat datem zadání a pošlete na můj mail. Napište mi také, jestli vám videa pomáhají s pochopením nové látky.
Český jazyk 8
Mluvnice
V rámci našeho studia mluvnice se v tomto týdnu posuneme zase o krok dále, naším tématem se stává souvětí.
- S oporou výkladového sešitu (zápisu z předchozích let) si osvěžte pojmy věta jednoduchá a souvětí, věta hlavní a vedlejší. Případně k tomuto využijte úvodních odstavců na https://jazyk-literatura.webnode.cz/produkty/teorie/vety-a-souveti/ či rámečku v učebnici na str. 98.
- Porozumění a vás um rozlišit větu jednoduchou a souvětí si ověřte na https://www.skolasnadhledem.cz/game/923.
- Vypracujte cv. 1 na str. 98 – slabě tužkou vyznačte, která z vět je jednoduchá a kdy jde o souvětí podřadné (tedy souvětí s jednou větou hlavní).
- Doplňte interpunkci (větné čárky) do cv. 2 na str. 99 a současně rozlište, která z vět je hlavní a která vedlejší.
- Nahraďte kurzívou vyznačené větné členy ve cv. 3 na str. 99 vhodnou větou vedlejší. Př. Stál před naší domem jako zkamenělý. → jako by zkameněl.
Fotografie vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do čtvrtku 16. dubna 2020.
Literatura
Naší pozornosti tentokrát neunikne osobnost Jana Wericha.
- Osvěžte si s oporou literárního sešitu, čítanky na str. 179 či internetových zdrojů informace o tomto, nejen literárním, velikánovi.
- Přečtěte si jeho Úspornou pohádku… Chlap, děd, vnuk, pes a hrob ve své čítance na str. 177 – 179.
- Do sešitu stručně zachyťte obsah příběhu a vyjádřete, zda jde dle vás skutečně o pohádku. Své tvrzení zdůvodněte.
- Pokuste se zachytit alespoň v pěti větách složených z jednoslabičných slov váš kratičký příběh na libovolné téma.
Fotografii vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 17. dubna 2020.
Sloh
Pro větší náročnost úkolů z mluvnice vám pro tento týden nebude zadána úloha ze slohu.
Při jakýchkoli nejasnostech se na mě neváhejte kdykoli obrátit v rámci našich skupinek či formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .
Zeměpis
Začneme se zabývat naším, Karlovarským krajem, a to přírodními poměry. Doplněný zápis odešlete spolu s přírodopisem do pátku 17. 4. na mail pugnerova.jitka@lomnicezs.cz
Karlovarský kraj
Vyber z možností …/… nebo doplň ……. :
Náš kraj patří rozlohou i počtem obyvatel k velkým/malým krajům ČR. Leží na západě/východě republiky, u hranic s …………….. . Od spolkové země Sasko ho odděluje pohoří ………………………………, od Bavorska pohoří ……………………… , do obou spolkových zemí vybíhá ………………….…..výběžek, ve kterém najdeme pohoří Smrčiny/ Jedliny. Ve vnitrozemí kraje najdeme pohoří Železné hory/ Doupovské hory, ve kterých je vojenský prostor. Na hranici leží přehrada Skalka, kterou protéká řeka ………………………. . Ta odvodňuje většinu kraje a patří k úmoří Baltského/ Severního moře. V Sokolově se do ní vlévá řeka Svatava/ Odrava, v Karlových Varech řeka Rolava/ Rotava a Studená/ Teplá.
Většina sídel i hospodářských aktivit je soustředěna ve dvou pánvích : …………………… a …………………….. .
Přírodopis
Z oběhové soustavy nám zbývá dozvědět se o LYMFĚ - MÍZE a MÍZNÍ SOUSTAVĚ. V učebnici si najděte str. 42 poslední odstavec dole, pokračování je na str. 44. Do sešitu zapište nadpis- Mízní soustava a vypište krátké zápisky, uveďte:
Které orgány tvoří mízní soustavu a jakou mají funkci
Co je to vlastně MÍZA / LYMFA
Kde si nahmatáš mízní uzliny a proč je lékař kontroluje při nemoci
Pro Adélu a Kláru, ale nejen pro ně, je tu odkaz na výukové video. Jako dobrovolný DÚ mi z něj napište pár faktů, např. poruchy mízní soustavy a péče o ni.
https://www.youtube.com/watch?v=p6Z__Em8nfY
Chemie
Začínáme látku s názvem anorganické sloučeniny, učebnice str. 61 přečíst - do sešitu si opíšete a zvýrazněte tabulku ze str. 61 dole, nadpis Oxidační číslo, přikládám odkaz na video https://www.youtube.com/watch?v=bNnghkGvXVg&t=216s při jakýchkoli nejasnostech se na mě neváhejte kdykoli obrátit.
Fyzika
Opakování zvukové jevy:
- Co je harmonický kmitavý pohyb
- Vysvětlete tlumené kmity
- Jaké znáš druhy vlnění
- Co je zvuk
- Napiš 5 zdrojů zvuku a 5 zdrojů hluku
- Vysvětlete ozvěnu
- Co je to ultrazvuk + jeho využití
- Co je to infrazvuk + jeho využití
- V čem se měří hladina intenzity zvuku
- Jak silné zvuky mohou poškodit sluch
Fotografie vašich prací mi pošlete na lickova.eva@lomnicezs.cz do pátku 17. dubna 2020
OSV
Kdo jste ještě nedělal prezentaci na téma "Můj koníček", vypracujte a pošle mi na mail.
Hudební výchova
Kdo jste ještě neměl referát "Moje oblíbená píseň, udělejte ho a pošlete i s odkazem na píseň na můj email. Pokud si někdo z těch, kteří referát už měli a nejsou spokojeni s hodnocením, budou chtít opravit, mohou poslat také.