Úkoly zadané na 14. - 17. dubna 2020 - 8. ročník

Anglický jazyk

Vyplňte a odešlete test.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdB_hQVwol46LuJrO6HAm9WuuKJ3O0vUv3g4WxPzJkN-YAb4g/viewform?vc=0&c=0&w=1

Sára, Tomáš K., Alena, Štěpánka a Víťa mi místo testu napíší (můžete i na počítači/telefonu, hlavně vy, kdo máte nečitelný rukopis J) a ofotí 3 věty o tom, co už v životě někdy dělali, 3 věty o tom, co nikdy v životě nedělali a to samé o někom třetím, jen stačí 2 věty, co ten dotyčný dělal a 2 věty, co nedělal.

Pusťte si video a splňte úkoly.

https://www.youtube.com/watch?v=TmYfP_kItqo

Poslechové cvičení máte na Messengeru.

Úkoly opět ofoťte, nezapomeňte nadepsat datem zadání a pošlete na můj mail. Napište mi také, jestli vám videa pomáhají s pochopením nové látky.

 

Český jazyk 8

Mluvnice

V rámci našeho studia mluvnice se v tomto týdnu posuneme zase o krok dále, naším tématem se stává souvětí.

  • S oporou výkladového sešitu (zápisu z předchozích let) si osvěžte pojmy věta jednoduchá a souvětí, věta hlavní a vedlejší. Případně k tomuto využijte úvodních odstavců na https://jazyk-literatura.webnode.cz/produkty/teorie/vety-a-souveti/ či rámečku v učebnici na str. 98.  
  • Porozumění a vás um rozlišit větu jednoduchou a souvětí si ověřte na https://www.skolasnadhledem.cz/game/923.
  • Vypracujte cv. 1 na str. 98 – slabě tužkou vyznačte, která z vět je jednoduchá a kdy jde o souvětí podřadné (tedy souvětí s jednou větou hlavní).
  • Doplňte interpunkci (větné čárky) do cv. 2 na str. 99 a současně rozlište, která z vět je hlavní a která vedlejší.
  • Nahraďte kurzívou vyznačené větné členy ve cv. 3 na str. 99 vhodnou  větou vedlejší. Př. Stál před naší domem jako zkamenělý. → jako by zkameněl.

Fotografie vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do čtvrtku 16. dubna 2020.

Literatura

Naší pozornosti tentokrát neunikne osobnost Jana Wericha.

  • Osvěžte si s oporou literárního sešitu, čítanky na str. 179 či internetových zdrojů informace  o tomto, nejen literárním, velikánovi.
  • Přečtěte si jeho Úspornou pohádku… Chlap, děd, vnuk, pes a hrob ve své čítance na str. 177 – 179.
  • Do sešitu stručně zachyťte obsah příběhu a vyjádřete, zda jde dle vás skutečně o pohádku. Své tvrzení zdůvodněte.
  • Pokuste se zachytit alespoň v pěti větách složených z jednoslabičných slov váš kratičký příběh na libovolné téma.

Fotografii vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 17. dubna 2020.

Sloh

Pro větší náročnost úkolů z mluvnice vám pro tento týden nebude zadána úloha ze slohu.

Při jakýchkoli nejasnostech se na mě neváhejte kdykoli obrátit v rámci našich skupinek či formou e-mailu na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .

Zeměpis

Začneme se zabývat naším, Karlovarským krajem, a to přírodními poměry. Doplněný zápis odešlete spolu s přírodopisem do pátku 17. 4. na mail pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

Karlovarský kraj

Vyber z možností   …/… nebo doplň ……. :

Náš kraj patří rozlohou i počtem obyvatel k velkým/malým krajům ČR. Leží na západě/východě republiky, u hranic s …………….. . Od spolkové země Sasko ho odděluje pohoří ………………………………, od Bavorska  pohoří ……………………… , do obou spolkových  zemí  vybíhá ………………….…..výběžek, ve kterém najdeme pohoří Smrčiny/ Jedliny. Ve vnitrozemí kraje najdeme pohoří  Železné hory/ Doupovské hory, ve kterých je vojenský prostor. Na hranici leží přehrada Skalka, kterou protéká řeka  ……………………….  . Ta odvodňuje většinu kraje a patří k úmoří  Baltského/ Severního moře. V Sokolově se do ní vlévá řeka  Svatava/ Odrava,  v Karlových Varech řeka   Rolava/ Rotava a Studená/ Teplá. 

Většina sídel i hospodářských aktivit je soustředěna ve dvou pánvích : …………………… a …………………….. .

Přírodopis

Z oběhové soustavy nám zbývá dozvědět se o LYMFĚ - MÍZE a MÍZNÍ SOUSTAVĚ. V učebnici si najděte str. 42 poslední odstavec dole, pokračování je na str. 44. Do sešitu zapište nadpis- Mízní soustava a vypište krátké zápisky, uveďte:

Které orgány tvoří mízní soustavu a jakou mají funkci

Co je to vlastně MÍZA / LYMFA 

Kde si nahmatáš mízní uzliny a proč je lékař kontroluje při nemoci

Pro Adélu a Kláru, ale nejen pro ně, je tu odkaz na výukové video. Jako dobrovolný DÚ mi z něj napište pár faktů, např. poruchy mízní soustavy a péče o ni. 

https://www.youtube.com/watch?v=p6Z__Em8nfY

 

Chemie

Začínáme látku s názvem anorganické sloučeniny, učebnice str. 61 přečíst - do sešitu si opíšete a zvýrazněte tabulku ze str. 61 dole, nadpis Oxidační číslo, přikládám odkaz na video https://www.youtube.com/watch?v=bNnghkGvXVg&t=216s při jakýchkoli nejasnostech se na mě neváhejte kdykoli obrátit.

 

Fyzika

Opakování zvukové jevy:

  1. Co je harmonický kmitavý pohyb
  2. Vysvětlete tlumené kmity
  3. Jaké znáš druhy vlnění
  4. Co je zvuk
  5. Napiš 5 zdrojů zvuku a 5 zdrojů hluku
  6. Vysvětlete ozvěnu
  7. Co je to ultrazvuk + jeho využití
  8. Co je to infrazvuk + jeho využití
  9. V čem se měří hladina intenzity zvuku
  10. Jak silné zvuky mohou poškodit sluch

Fotografie vašich prací mi pošlete na lickova.eva@lomnicezs.cz do pátku 17. dubna 2020

OSV

Kdo jste ještě nedělal prezentaci na téma "Můj koníček", vypracujte a pošle mi na mail.

Hudební výchova

Kdo jste ještě neměl referát "Moje oblíbená píseň, udělejte ho a pošlete i s odkazem na píseň na můj email. Pokud si někdo z těch, kteří referát už měli a nejsou spokojeni s hodnocením, budou chtít opravit, mohou poslat také.

Dobrovolný úkol - komu se bude chtít, pošlete mi odkaz na písničky, které vám v tomto období zvednou náladu :o).