Úkoly zadané na 20. - 24. dubna - 7. ročník

Český jazyk 7

Mluvnice

V tomto týdnu se budeme věnovat dalšímu z větných členů – předmětu.

  1. Osvěžte si s oporou výkladového sešitu či rámečku na str. 101 informace k tomuto větnému členu.
  2. Vyhledejte předměty a vyznačte, v jakém pádě jsou použity, ve cv.  4b na str. 102.
  3. Vypište předměty z vět níže. Určete, jakého jsou pádu.
  • Stiskl jsem učiteli upřímně ruku. 
  • Žil klidným životem.  
  • Obec prodala pozemek novým přistěhovalcům.
  • Nikdo už nedbal na jejich nářky. 
  • Kamarád hodil Alíkovi gumový míček.
  • Pro Petra posypala cukroví ještě více moučkovým cukrem.
  1. Zopakujte si pravidla pravopisu související se shodou přísudku s podmětem prostřednictvím

https://www.mojecestina.cz/article/2011090603-test-zakladni-pravidla-pro-shodu-prisudku-s-podmetem

https://www.pravopisne.cz/2019/11/shoda-prisudku-s-podmetem-14/

https://www.mojecestina.cz/article/2016061404-test-shoda-prisudku-a-podmetem-13

https://www.mojecestina.cz/article/2011022401-test-shoda-prisudku-s-podmetem-8

https://www.mojecestina.cz/article/2010022601-test-shoda-prisudku-s-podmetem-5

Fotografie vašich prací či výsledků v on-line procvičování mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 22. dubna 2020.

Literatura

Pro tento týden si dopřejeme odpočinku v oblasti literatury. Věřím, že ve svém volném čase jistě čtete knihy vám blízké a milé.

Potěší mě, pokud budete v naší češtinářské skupince sdílet, jakou knihu čtete a čím vás zaujala...

Sloh

V tomto týdnu se vrátíme opět k tématu charakteristiky. Společně jsme si osvětlili, co je charakteristika a jaké jsou její náležitosti. Vysvětlili jsme si, jak bychom měli při formulování charakteristiky postupovat či jak by měla vypadat její osnova. Vyzkoušeli jsme si napsat charakteristiku svého nejlepšího kamaráda, s čímž se naprostá většina z vás popasovala fantasticky.

Pro tento týden bude vaším úkolem charakterizovat svou maminku.

Fotografie vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 24. dubna 2020.

Německý jazyk 7

V rámci tohoto a následujícího týdne se opět naučíme něco nového, svou slovní zásobu rozšíříme o pojmenování potravin a nápojů (pochopitelně v německém jazyce).

  1. Na čtvrtku či papíru formátu A3 si vypracuj obrázkový slovník zachycující názvy 5 druhů
  • zeleniny
  • ovoce
  • nápojů (nikoli značek)
  • mléčných produktů
  • masných výrobků (salám, párek …)
  • masa
  • pečiva
  • pamlsků
  • ostatního (např. vajíčka, mléko…)
  1. Sestav si nákupní seznam potřebného pro
  • narozeninovou oslavu
  • slavnostní večeři
  1. Zodpověz celou větou mé otázky.
  • Was isst du zum Frühstück?
  • Was isst du zum Mittag?
  • Was isst du zum Abendessen?
  • Was ist dein Lieblingsessen?
  • Was isst du zum Naschen?
  • Hast du Obst und Gemüse gern?  

Fotografie vašich prací a odpovědí mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do čtvrtku 30. dubna 2020.

 

Ruský jazyk

2. Poslech - opakování. Zde ve vaší třídě je od 2.4. nahráno RJ1CD. Otevřete si tam 11. lekci a poslechněte si opět nová slovíčka a nově i úvodní text k 11. lekci - v učebnici je to str. 34. Text končí 2. minutu v nahrávce, dál nepokračujte. Při poslechu si čtěte text v učebnici, natrénujte několikrát, až vám to půjde.

     Písemně-  do sešitu vypracujte z učebnice str. 34 cv. 1 a) b) i c) - spočítáte v textu písmena.

                   - v pracovním sešitě na str. 29 vypracujte cv. 2 a 3.

 Ofocené opět do pátku zašlete mailem ke kontrole. Napište mi, jak jste to zvládli, děkuji za vaše zprávy z minulého týdne. Opatrujte se :) J.Pugnerová

 

Přírodopis - bude praktické cvičení:))

Během týdne připravte s rodiči zeleninový nebo ovocný salát, vyfoťte mi ho, prosím, pro inspiraci. A to hlavní - napište, jaké ovoce či zeleninu jste použili a jaká je to část rostliny či typ plodu. Př.: jablko - plod, malvice. Rajče- plod,bobule. Petrželová nať - list......

Zěměpis  

Budete potřebovat atlas. Podíváme se na státy na Pyrenejském poloostrově. Text opište do sešitu a doplňte. Opět do pátku pošlete na mail pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

Španělsko a Portugalsko

Dříve to byly námořní velmoci, měli své kolonie po celém světě.

I Kryštof Kolumbus hledal ve službách španělské královny cestu do Indie a roku 1492 objevil .......................

Portugalcům pak patřila např. Brazílie, Španělům zbytek střední a jižní Ameriky.

Dodnes patří Portugalsku ostrov Madeira a Azorské ostrovy v Atlantiku, Španělsku zase Kanárské ostrovy u břehů Afriky a ve Středozemním moři souostroví Baleáry, které tvoří ostrovy ......................, Menorca a ......................................

Jsou to silně katolické země. Obě vyváží subtropické ovoce, zeleninu a korek. Navštěvuje je hodně turistů.

Španělsko od Afriky odděluje .................................. průliv, od Francie vysoké pohoří.

 Mezi tradice patří flamengo, hra na kytaru, býčí zápasy. Je to monarchie.

Portugalsko je rozlohou i počtem obyvatel blízké ČR. Celé leží u ........................... oceánu a jeho jediný sousední stát je ................................

Na zpracování korku se koukněte zde: 

https://www.youtube.com/watch?v=gF-R1fY_AWU

 

Anglický jazyk

Tento týden vás čekají tři úkoly. V prvních z nich si zopakujete a procvičíte věty probíhající v minulém čase. V druhém vám představím, jak se tvoří v tomto čase zápor a ve třetím, jak otázka a krátké odpovědi. Podívejte se na videa, vypracujte zadané úkoly a pošlete mi ke kontrole.

https://www.youtube.com/watch?v=KjHwAZBgjuc

https://www.youtube.com/watch?v=posJ7cFaSZ8

https://www.youtube.com/watch?v=80nGF9v4KnI

Karel, Ondra, Tadeáš, Adéla, Nella a Marek nemusí dělat poslední cvičení (25/4)