Český jazyk 7
Mluvnice
V tomto týdnu se budeme věnovat dalšímu z větných členů – předmětu.
- Osvěžte si s oporou výkladového sešitu či rámečku na str. 101 informace k tomuto větnému členu.
- Vyhledejte předměty a vyznačte, v jakém pádě jsou použity, ve cv. 4b na str. 102.
- Vypište předměty z vět níže. Určete, jakého jsou pádu.
- Stiskl jsem učiteli upřímně ruku.
- Žil klidným životem.
- Obec prodala pozemek novým přistěhovalcům.
- Nikdo už nedbal na jejich nářky.
- Kamarád hodil Alíkovi gumový míček.
- Pro Petra posypala cukroví ještě více moučkovým cukrem.
- Zopakujte si pravidla pravopisu související se shodou přísudku s podmětem prostřednictvím
https://www.mojecestina.cz/article/2011090603-test-zakladni-pravidla-pro-shodu-prisudku-s-podmetem
https://www.pravopisne.cz/2019/11/shoda-prisudku-s-podmetem-14/
https://www.mojecestina.cz/article/2016061404-test-shoda-prisudku-a-podmetem-13
https://www.mojecestina.cz/article/2011022401-test-shoda-prisudku-s-podmetem-8
https://www.mojecestina.cz/article/2010022601-test-shoda-prisudku-s-podmetem-5
Fotografie vašich prací či výsledků v on-line procvičování mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 22. dubna 2020.
Literatura
Pro tento týden si dopřejeme odpočinku v oblasti literatury. Věřím, že ve svém volném čase jistě čtete knihy vám blízké a milé.
Potěší mě, pokud budete v naší češtinářské skupince sdílet, jakou knihu čtete a čím vás zaujala...
Sloh
V tomto týdnu se vrátíme opět k tématu charakteristiky. Společně jsme si osvětlili, co je charakteristika a jaké jsou její náležitosti. Vysvětlili jsme si, jak bychom měli při formulování charakteristiky postupovat či jak by měla vypadat její osnova. Vyzkoušeli jsme si napsat charakteristiku svého nejlepšího kamaráda, s čímž se naprostá většina z vás popasovala fantasticky.
Pro tento týden bude vaším úkolem charakterizovat svou maminku.
Fotografie vašich prací mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do pátku 24. dubna 2020.
Německý jazyk 7
V rámci tohoto a následujícího týdne se opět naučíme něco nového, svou slovní zásobu rozšíříme o pojmenování potravin a nápojů (pochopitelně v německém jazyce).
- Na čtvrtku či papíru formátu A3 si vypracuj obrázkový slovník zachycující názvy 5 druhů
- zeleniny
- ovoce
- nápojů (nikoli značek)
- mléčných produktů
- masných výrobků (salám, párek …)
- masa
- pečiva
- pamlsků
- ostatního (např. vajíčka, mléko…)
- Sestav si nákupní seznam potřebného pro
- narozeninovou oslavu
- slavnostní večeři
- Zodpověz celou větou mé otázky.
- Was isst du zum Frühstück?
- Was isst du zum Mittag?
- Was isst du zum Abendessen?
- Was ist dein Lieblingsessen?
- Was isst du zum Naschen?
- Hast du Obst und Gemüse gern?
Fotografie vašich prací a odpovědí mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do čtvrtku 30. dubna 2020.
Ruský jazyk
2. Poslech - opakování. Zde ve vaší třídě je od 2.4. nahráno RJ1CD. Otevřete si tam 11. lekci a poslechněte si opět nová slovíčka a nově i úvodní text k 11. lekci - v učebnici je to str. 34. Text končí 2. minutu v nahrávce, dál nepokračujte. Při poslechu si čtěte text v učebnici, natrénujte několikrát, až vám to půjde.
Písemně- do sešitu vypracujte z učebnice str. 34 cv. 1 a) b) i c) - spočítáte v textu písmena.
- v pracovním sešitě na str. 29 vypracujte cv. 2 a 3.
Ofocené opět do pátku zašlete mailem ke kontrole. Napište mi, jak jste to zvládli, děkuji za vaše zprávy z minulého týdne. Opatrujte se :) J.Pugnerová
Přírodopis - bude praktické cvičení:))
Během týdne připravte s rodiči zeleninový nebo ovocný salát, vyfoťte mi ho, prosím, pro inspiraci. A to hlavní - napište, jaké ovoce či zeleninu jste použili a jaká je to část rostliny či typ plodu. Př.: jablko - plod, malvice. Rajče- plod,bobule. Petrželová nať - list......
Zěměpis
Budete potřebovat atlas. Podíváme se na státy na Pyrenejském poloostrově. Text opište do sešitu a doplňte. Opět do pátku pošlete na mail pugnerova.jitka@lomnicezs.cz
Španělsko a Portugalsko
Dříve to byly námořní velmoci, měli své kolonie po celém světě.
I Kryštof Kolumbus hledal ve službách španělské královny cestu do Indie a roku 1492 objevil .......................
Portugalcům pak patřila např. Brazílie, Španělům zbytek střední a jižní Ameriky.
Dodnes patří Portugalsku ostrov Madeira a Azorské ostrovy v Atlantiku, Španělsku zase Kanárské ostrovy u břehů Afriky a ve Středozemním moři souostroví Baleáry, které tvoří ostrovy ......................, Menorca a ......................................
Jsou to silně katolické země. Obě vyváží subtropické ovoce, zeleninu a korek. Navštěvuje je hodně turistů.
Španělsko od Afriky odděluje .................................. průliv, od Francie vysoké pohoří.
Mezi tradice patří flamengo, hra na kytaru, býčí zápasy. Je to monarchie.
Portugalsko je rozlohou i počtem obyvatel blízké ČR. Celé leží u ........................... oceánu a jeho jediný sousední stát je ................................
Na zpracování korku se koukněte zde:
https://www.youtube.com/watch?v=gF-R1fY_AWU
Anglický jazyk
Tento týden vás čekají tři úkoly. V prvních z nich si zopakujete a procvičíte věty probíhající v minulém čase. V druhém vám představím, jak se tvoří v tomto čase zápor a ve třetím, jak otázka a krátké odpovědi. Podívejte se na videa, vypracujte zadané úkoly a pošlete mi ke kontrole.
https://www.youtube.com/watch?v=KjHwAZBgjuc
https://www.youtube.com/watch?v=posJ7cFaSZ8
https://www.youtube.com/watch?v=80nGF9v4KnI
Karel, Ondra, Tadeáš, Adéla, Nella a Marek nemusí dělat poslední cvičení (25/4)