Úkoly zadané na 4. - 7. května - 8. ročník

Český jazyk 8

Mluvnice

V rámci tohoto týdne se budeme věnovat souhrnnému opakování učiva z oblasti pravopisu, procvičování učiva o souvětí podřadném a dalšímu rozšiřování našich poznatků z této oblasti.

  1. Pravopisné opakování – učebnice str. 45/cv. 3, 4 (tužkou slabě přímo od učebnice)
  2. Určení druhů VV – věty nepřepisujte, do svých výkladových sešitů pouze zapište pořadí VV v souvětí a její druh (Př. Kdo se bojí, nesmí do lesa. – 1.VV podmětná). Pozor, v některých souvětí lze nalézt více než jednu větu vedlejší…
  1. Zůstal raději celý den ležet v posteli, protože se necítil dobře.
  2. Jen pojďte dál, ať se zahřejete.
  3. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
  4. Je daleko mazanější, než byste čekali.
  5. Bylo, jako by měla přijít bouřka.
  6. Je důležité, abychom se přihlásili včas.
  7. Navrhli nám, abychom si tykali.
  8. Viděl jsem ho, jak sedí s Janou v parku.
  9. Už jste slyšeli, jak krásně hraje Irena na klavír.
  10. Silnice, po které jezdím do školy, se bude o prázdninách opravovat.
  11. I když bude ošklivé počasí, pojedeme na rodinný výlet.
  12. Protože se na test pečlivě připravovala, dostala jedničku.
  13. Povídali jsme si, zatímco náš pes spal nerušeně pod stolem stočený do klubíčka.
  14. Když zjistil vloupání do bytu, okamžitě zavolal policii.
  15. Utíkal jsem, protože jsem se obával, že Jirka odjede sám, když nepřijdu včas.
  16. Myslel jsem, že je to ten tvůj přítel, o kterém jsi mi tolik vyprávěl.
  17. Jakmile jsem prozřel, začal jsem se třást hrůzou, že by mohl přijít revizor.
  1. Prostudovat informace k souřadně spojeným větám vedlejším – učebnice str. 106-107.
  2. Nahradit prvních šest vět vedlejších větnými členy – učebnice str. 114/cv. 12.
  3. Nahradit v prvních šesti větách vyznačené větné členy větami vedlejšími – učebnice str. 114/cv. 13.

Fotografie svých prací a případné otázky mi pošlete na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz do středy 6. května 2020.

Sloh, Literatura

Pro tento týden se v maximální míře budeme věnovat učivu z oblasti mluvnice, a tak si dopřejeme malého odpočinku od slohu i literatury.

Anglický jazyk

Abychom si trochu odpočinuli od gramatiky a vyzkoušeli si, jak angličtinu zvládneme také v reálu, pro tento týden jsem vybrala film v původním znění „Miss Peregrine's Home for Peculiar Children“ (Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti). Nahrála jsem vám ho na tento odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=Hiqjr8vp5zA

Pokud se vám nepodaří zprovoznit titulky podle návodu (či jinak, pokud víte jak) a máte možnost, stáhněte si ho zde

https://ulozto.cz/file/0vywrWT29S6c/miss-peregrine-s-home-for-peculiar-children-2016-bdrip-x264-cz-tit-mkv

a nastavte si titulky, jak je ukázáno ve videu.

V příloze máte uložený pracovní list a na dalším videu máte vysvětlivky, jak ho máte vypracovat.

https://www.youtube.com/watch?v=rzPkui0-5m0

Podívejte se na videa, vypracujte zadané úkoly a pošlete mi ke kontrole (označte datem zadání) opět do čtvrtka 7. 5., protože v pátek je další svátek :o).

Dějepis

Společnost – emancipace žen ve světě, emancipace v českých zemích

https://old.zsmysl.cz/web/file/mezi_revoluc%C3%AD_1848_a_prvn%C3%AD_sv%C4%9Btovou_v%C3%A1lkou.pdf

Znovu máme před sebou pouze čtyři pracovní dny, v pátek 8. května je státní svátek. Opět pracujete s odkazem (prezentací) jako minulý týden. V učebnici na straně 100 až 102. Do sešitu vypracujte stručný zápis, zaměřte se na tyto pojmy a letopočty:

  • USA – občanská válka mezi kým? _________________________________________________
  • Kdo byl Woodrow Wilson _______________________________________________________

 

  • Anglie – kdo byly sufražetky_____________________________________________________
  • rok 1928_____________________________________________________________________

 

  • Evropa – 60. léta 19. st. (první univerzita) __________________________________________

 

  • Naše země
  • rok 1862_____________________________________________________________________
  • rok 1865_____________________________________________________________________
  • rok 1890_____________________________________________________________________
  • rok 1912_____________________________________________________________________
  • rok 1918_____________________________________________________________________

Zápis pošlete na můj e-mail lidlova.lenka@lomnicezs.cz do čtvrtku 7. května 2020. Mějte se krásně a užijte si prodloužený víkend. Lenka Lídlová

 

Chemie

V učebnici na str. 67 si prostudujte sulfidy. K vzorečkům oxidů i sulfidů přikládám odkaz na video https://www.youtube.com/watch?v=0sq1wIXKZ6w  V rámci skupiny na messengru bude ve čtvrtek probíhat opět videohovor, pokud máte nejasnosti neváhejte mě kontaktovat na e-mail lickova.eva@lomnicezs.cz

Zápis:

Sulfidy

  • dvouprvkové sloučeniny síry s kovovým prvkem
  • oxidační číslo -II (S-II)
  • SULFID OLOVNATÝ PbS - galenit - získávání olova
  • SULFID ZINEČNATÝ ZnS - sfalerit - získávání zinku

Fyzika

Přečtěte si v učebnici elektrický proud a jeho příčiny str. 91-93. Koukněte na krátké video https://edu.ceskatelevize.cz/elektricky-proud-a-napeti-5e441aa4f2ae77328d0a6f12 

Zápis shrnutí ze str. 93. 

 

Zeměpis –Liberecký kraj

Učebnice str. 111, atlas. Jako zápis doplňte/vyberte  text:

 Je to příhraniční, hornatý  kraj, sousedí s Německem a ...............................

 Frýdlantský výběžek vyplňuje pohoří ................................ hory, ze kterých stéká řeka Jizera. Z východu do kraje zasahuje u hranic pohoří ....................... Na jihu kraje najdeme okraj České tabule s pískovcovými skalními městy - Český ráj.

Voda z území kraje odtéká do dvou moří : Severního – Jizera a ............................. – ř. Nisa.

Tradiční je sklářský průmysl – v Jablonci se vyrábí bižuterie, v Novém Boru křišťálové lustry.

Také výroba textilu má dlouhou tradici, ale produkce se nevyváží  ( silonky, ponožky, pletené zboží, příze, nitě).

Dominantou Liberce je hora ................................ s vysílačem na vrcholu. Kraj má zachovalou čistou přírodu, Liberec nabízí ZOO i botanickou zahradu, IQ park.  

Přírodopis

Trávicí soustava

Učebnice str. 55 – 57 a 59.

Uveďte do zápisu 1.funkci trávicí soustavy,  2. orgány, které do ní patří – přehled. Můžete místo vypsání orgánů kreslit ze str. 57. Jako třetí bod uveďte rozdíl mezi mléčným a trvalým chrupem a také 4.vypište druhy zubů, které máme. Opět- kdo chce, může kreslit.

Dobrovolný DÚ : na str. 65 dole máte foto a etikety složení párků Šmakoun a Čokokrému. Koupili byste si tyto lahůdky? Zdůvodněte své rozhodnutí. Nezapomeňte, že na etiketě se složení uvádí vždy od největšího zastoupení suroviny  - to je uvedeno jako první,  až k nejmenšímu – to je poslední.

Milí osmáci, vaše práce očekávám do čtvrtka 7.5. na mailu pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

Opatrujte se.

film worksheet.docx