Úkoly zadané na 18. - 22. května - 8. ročník

Český jazyk 8

Mluvnice

V rámci tohoto týdne si osvojíme zbývající významové poměry mezi větami.

  1. Nejprve si s oporou svého zápisu či rámečku v učebnici osvěžte významové poměry odporovací, vylučovací, příčinný a důsledkový.
  2. Doplňte si do výkladového sešitu značky pro jednotlivé poměry - https://www.icestina.cz/vyznamove-pomery-mezi-vetami-hlavnimi/
  3. Určete významový poměr mezi větami hlavními ve cv. 5/str. 125.
  4. Doplňte interpunkci a určete významové poměry mezi větami ve cv. 8/str. 127.
  5. Určete významové poměry mezi větami níže (označení věty – značka poměru)
  1. Celkem devětkrát vyhlédla dvířky a chlapci počítali její výkřiky.
  2. Dlouhé vlasy mu padaly do čela, ale Martin si jich nevšímal.
  3. Jednou to ale matku již omrzelo, a tak se rozhněvala.
  4. Nejen že navštívil babičku, dokonce se zastavil i u nás.
  5. Chtěl jsem odložit tágo, můj soupeř mi to však nedovolil.
  6. Prověrku napsal na jedničku, vždyť se učil.
  7. Já bych vám to ráda zašila, jenže to asi nebude držet.
  8. Buď si to rádio ztlumíš, nebo ti ho vypnu.
  9. On vás zklamal, ba přímo podvedl.
  10. Dílem jsme poznávali město, dílem jsme odpočívali u rybníka.
  11. Tenhle úkol jsme splnili rychle, neboť dobře známe spojovací výrazy.
  12. Pojedeš s námi k babičce, nebo zryješ celou zahradu.

Fotografii svých prací mi pošlete do čtvrtku 21. května 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz.

Sloh

Pro tento týden si dopřejeme odpočinku od slohového učiva, avšak o to více pozornosti věnujeme úlohám výše.

Literatura

I v tomto týdnu budeme chválit jazyk…

  1. S oporou internetových zdrojů se seznamte s osobností a tvorbou Vítězslava Nezvala.
  2. Proveďte si do svého literárního sešitu stručný zápis zjištěného.
  3. Přečtěte si básně z díla Abeceda z čítanky na str. 189.
  4. Inspirujte se… vytvořte vlastní báseň dle Nezvalova vzoru na jakékoli vámi vybrané písmeno z abecedy.

Fotografii svých prací mi pošlete do pátku 22. května 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz.

Pokud budete mít jakékoli otázky či nejasnosti, neváhejte se na mě kdykoli obrátit formou e-mailu či v rámci naší skupinky.

 

Anglický jazyk

Tento týden budeme částečně opakovat návrhy a opakování si doplníme žádostmi, nabídkami a odpověďmi na ně. V prvním videu máte vše shrnuto.

https://www.youtube.com/watch?v=YSwIMPtUb-A

V každém dalším videu je vysvětlen jeden pracovní list na procvičení

https://www.youtube.com/watch?v=fBPI95PHPg8

https://www.youtube.com/watch?v=O-mBUkwCADE

https://www.youtube.com/watch?v=RMLy5zyy9kc

Vypracované úkoly označte opět datem zadání (18. 5.) a pošlete ke kontrole do pátku 22. 5. Po tomto termínu dám výsledky do aktualit třídy. 

 

 

Milí osmáci, vaše práce očekávám do pátku 22.5. na mailu pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

PŘÍRODOPIS

Tento týden vás čeká VYLUČOVACÍ SOUSTAVA. Neplést se soustavou trávicí!!!! V učebnici ji najdete na str. 67 – 70.

Do zápisu uveďte:

Které orgány tvoří tuto soustavu-

Z čeho moč v ledvinách vzniká-

Jaká onemocnění lze z moči poznat ( proč nosíme k lékaři moč )-

Jaká jsou onemocnění a poruchy vylučovací soustavy-

a vypracujte pracovní list:

Rozděl orgány k soustavám trávicí a vylučovací

Hltan            močový měchýř      játra       ledviny     žaludek       jícen      močovod        slinivka břišní         tenké střevo       tlusté střevo      ústní dutina

Zakroužkuj orgány trávicí soustavy, kterými potrava neprochází

 

ZEMĚPIS

Tentokrát zavítáme do Pardubického kraje.

Budete potřebovat atlas a učebnici str. 113 – přečtěte si text ,  shlédněte videa-

https://www.youtube.com/watch?v=N4pRjGXQrG4

https://www.youtube.com/watch?v=Epf1ktDZOAM

 

a odpovězte na otázky:

S kterým státem kraj sousedí-

Nejvyšší hora kraje-                         ( 1424m )

Kraj odvodňuje hlavní tok, řeka-

V Pardubicích se do ní vlévá řeka-

Hlavní průmyslové odvětví kraje je průmysl-                       ( Syntesia, Explosia)

Jaký výjimečný druh koně se v kraji chová-

Jakou památku v kraji bys chtěl/a navštívit a proč-

 

Dějepis

Milí osmáci,

v učebnici na straně 106 si přečtěte odstavec IMERIALISMUS A KOLONIALISMUS, do sešitu stručně vysvětlete tyto termíny

  • Imperialismus a kolonialismus

Začneme novou kapitolu DĚJINY VÝZNAMNÝCH STÁTŮ V EVROPĚ I VE SVĚTĚ – podkapitola Sjednocovací procesy v Evropě - učebnice strana 108 až 111 nebo můžete pracovat s webovým odkazem, kde také odpovědi na níže uvedené otázky najdete:).

https://slideplayer.cz/slide/3735363/

  • Sjednocení Německa a Itálie
  • Ve svém zápisu – stručném – se zaměřte na tyto pojmy:
  •  
  • Kdo stál v čele severoněmeckého spolku?
  • Jak dopadla krvavá bitva u Hradce Králové?
  • Kdo se o sjednocení Německa nejvíce zasloužil?
  • Co se stalo v zrcadlové síni ve Versailles?
  • Kdo byl Vilém I.?
  •  
  • Jakého spojence Itálie měla?
  • Jakého revolučního hrdinu Itálie v této době měla?
  • Kdy bylo vyhlášeno Italské království a kdo se stal králem?
  • V jakém ministátečku sídlí papež?
  • Jaká byla v Itálii hospodářská situace?

Zápis z učiva posílejte do pátku 22. 5. 2020 na lidlova.lenka@lomnicezs.cz, děkuji.

 

Fyzika

Tento týden si v učebnici prostudujete Ohmův zákon str. 96-98, jako zápis poslouží shrnutí na str. 98. V přiloženém videu najdete přiblížení této látky https://www.youtube.com/watch?v=MDtdon5aGLk Pomocí vzorečku, který naleznete ve vašem zápisu vypočítejte příklady 1 a 2 na str. 98. Vypracované příklady i se zápisem mi pošlete do pátku 22. května 2020 na e-mail lickova.eva@lomnicezs.cz 

 

Chemie

Tento týden si opět procvičíte oxidy a sulfidy. Z názvu oxidu či sulfidu vytvořte vzorec a opačně. Nezapomeňte pro správnost vzorce, dle tabulky přiřadit správné zakončení.

  • OXID ŽELEZNATÝ
  • OXID SIŘIČITÝ
  • SULFID BROMISTÝ
  • SULFID RTUŤNÝ
  • PbS
  • CaO
4 making-suggestions-worksheet-3-fun-activities-games_125049.doc
3 role-play-on-suggestions-offering-and-accepting-or-role-plays-drama-and-improvisation-activities_12433.doc
2 suggestions-offers-invitations.docx
1 suggestions-offers-invitations.docx