Úkoly zadané na 25. - 29. května - 8. ročník

Český jazyk 8

Mluvnice

  1. Určete poměry mezi větami (do sešitu, pouze písmeno a symbol pro poměr)
  1. Kluci zůstali sami, neboť se k nim cestou nikdo nepřipojil.
  2. Děda ho nejen vychoval, ale umožnil mu i studium na vysoké škole.
  3. Stará silnice byla plná velkých kaluží, ba místy tekly potůčky špinavé vody.
  4. Buď mi pomůžeš, nebo se s tebou nebudu kamarádit.
  5. Děti si nevěděly s prací rady, proto přizvaly na pomoc tatínka.
  6. Museli jsme se vrátit domů, blížila se totiž bouřka.
  7. Slunce svítí, ptáci zpívají.
  8. Rozzlobila mě, a tak s ní nemluvím.
  9. Buď pojedu na výlet, nebo musím jít do školy.
  10. Snažila se hodně, avšak práce se jí nedařila.
  11. Nejen že mě pozdravil, ale smekl i klobouk.
  12. Koruny stromů se ohýbaly i tráva ve větru lehala.
  13. Budeš bydlet s námi v chatce, nebo se odstěhuješ k někomu jinému?
  1. Doplňte čárky a rozlište věty hlavní a vedlejší ve cv. 2 na str. 129 (slabě tužkou do učebnice).

Fotografii svých prací mi pošlete do středy 27. května 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .  

Sloh

V rámci tohoto týdne se seznámíme s útvarem zvaným objednávka.

  1. Přečtěte si rámeček v učebnici na str. 162, proveďte si stručný zápis podstatného do svého slohového sešitu.
  2. Nahlédněte na vzory v učebnici (či na internetu).
  3. Formulujte objednávku vámi zvoleného filmového představení pro vaši třídu místnímu kinu Alfa.

Fotografii svých prací mi pošlete do pátku 29. května 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .  

Literatura

I v tomto týdnu budeme chválit jazyk…

  1. Přečtěte si úryvek z knihy Pan Kaplan má stále třídu rád, který naleznete v naší čítance na str. 182.
  2. Zhlédněte krátký úryvek z divadelní inscenace https://www.youtube.com/watch?v=VLyE8-yIjdw.
  3. Do svého literárního sešitu stručně formulujte, o čem ukázky pojednávají na čem je vystavena jejich humornost.

Fotografii svých prací mi pošlete do čtvrtku 28. května 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz.  

V případě jakýchkoli dotazů či nejasností se na mě neváhejte obrátit.

 

Dějepis

VÝZNAMNÉ EVROPSKÉ STÁTY

Velká Británie, Francie, Rusko

Milí osmáci, pro tyto tři evropské státy pracujete s učebnicí na straně 111 až 115. Do sešitu si udělejte ke každému státu stručný zápis odpovědí na níže položené otázky.

Velká Británie

  • Kdo vládl v letech 1837 – 1901?
  • Které dvě politické strany ve volbách bojovaly?
  • V roce 1891 byla zavedena…?
  • Díky obchodu s koloniemi se v Anglii šířil?
  • Jak se říkalo koloniím, kterým britská vláda udělovala samosprávu?
  • Mezi nové kolonie patřila rozsáhlá území, kterých dvou světadílů?
  • Nejvýznamnější britskou kolonií byla?

Francie

  • Do které války se zapojil císař Napoleon III.?
  • Kde měla Francie své kolonie?

Rusko

Spojte letopočty s událostmi z ruských dějin.

  • 1) 1856                                                                               A. začátek rusko-japonské války
  • 2) 1861                                                                               B. první ruská revoluce
  • 3) 1881                                                                               C. zrušení nevolnictví
  • 4) 1904                                                                               D. atentát na Alexandra II.
  • 5) 1905                                                                               E. konec krymské války

Zápis z učiva posílejte do pátku 29. 5. 2020 na lidlova.lenka@lomnicezs.cz, děkuji.

 

Anglický jazyk

Novou gramatiku už jsme pro tento školní rok ukončili, budeme se nadále věnovat tedy opakování. Tento týden na téma – cestování. Vystačíme si s jedním videem a jedním pracovním listem :o).

https://www.youtube.com/watch?v=2_IkwQGGucA

Vypracované úkoly označte opět datem zadání (25. 5.) a pošlete ke kontrole do pátku 29. 5. Po tomto termínu dám výsledky do aktualit třídy.

 

 

ZEMĚPIS, PŘÍRODOPIS

Milí osmáci, vaše práce očekávám do pátku 29.5. na mailu pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

ZEMĚPIS

Tentokrát zavítáme do  kraje Vysočina.

Budete potřebovat atlas a učebnici str. 114 – přečtěte si text , doplňte zápis:

 

Kraj Vysočina

Nese jméno podle pohoří, které ho vyplňuje - …………………………………………………

Krajem probíhá rozmezí mezi historickými zeměmi /Cechy a ……………………………………….., dokonce přímo krajským městem - ...................................……………………………………………

Kraj je řídce osídlený, zaměřený více na zemědělství, než průmysl, ale má zachovalou čistou přírodu.

Hlavní pěstovaná plodina jsou ……………………………………….

Z průmyslu stojí za zmínku jaderná elektrárna …………………………………… u Třebíče.

Krajem vede dálnice D1 na Slovensko.

V kraji jsou tři památky UNESCO: …………………….doplň jména měst podle videa………………………..

Chtěl/a bych z nich navštívit…………………………….

https://www.youtube.com/watch?v=5O_exhJunEk

 

PŘÍRODOPIS

Tento týden prozkoumáte kožní soustavu. V učebnici se o ní dočtete na str. 71 – 76.

Důležitá je str. 76, kde je shrnutí. Kůže je největší orgán našeho těla.

Odpovězte na otázky:

Jaké funkce kůže plní?

Z jakých  částí/vrstev je tvořena naše kůže?

Jaká jsou onemocnění a poruchy kůže?

DDÚ – kterékoli 3 otázky ze str. 76.

 

Fyzika

Opakování:

  1. Značka a jednotka napětí?
  2. Značka a jednotka proudu?
  3. Značka a jednotka odporu?
  4. Ohmův zákon vzorcem?
  5. Vypočítej - Vodič má odpor 50ohmů. Jak velký proud jím bude procházet, připojíme-li jej k napětí 15V?

Své odpovědi mi pošlete do pátku 29. května 2020 na lickova.eva@lomnicezs.cz

Chemie

V učebnici na str. 67 najdete úkoly a otázky, vypracujte otázky 1, 2, 3, 4, 5. Fotografii svých prací mi pošlete do pátku 29. května 2020 na lickova.eva@lomnicezs.cz

lets-talk-about-travel-fun-activities-games_4453.doc