Úkoly zadané na 8. - 12. června 2020 - 8. ročník

Český jazyk 8

Mluvnice

V rámci tohoto týdne se budeme zabývat komplexní prací s textem…

Vypracujte všechna cvičení k úloze 5 - Pes baskervillský v učebnici na str. 133

Fotografii své práce mi pošlete do středy 10. června 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .

Literatura

Učivo nám vyměřené z oblasti literatury jsme si již obsáhli, a tak věnujte prostor četbě vám milé knihy.

Sloh

V rámci studia slohu nás čeká poslední z útvarů…

  1. Seznamte se se vzory i výkladovým rámečkem k žádosti (uč. str. 164).
  2. Zformulujte dle daných informací žádost, kterou byste podali své třídní učitelce či vedení školy (s libovolným dotazem).

Fotografii své práce mi pošlete do pátku 12. června 2020 na pomichalova.michaela@lomnicezs.cz .

 

Dějepis

Milí osmáci, máte před sebou poslední týden učení :).  V dějepisu vás čeká dokončení tematického celku MEZI REVOLUCÍ 1848 A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU.

Poslední kapitola s názvem: Kultura druhé poloviny 19. století a počátku 20. století

V učebnici ji najdete na straně 123 – 128. Můžete zhlédnout prezentaci:

https://slideplayer.cz/slide/2787386/

http://dumy.cz/material/24980-kultura-2-poloviny-19-stoleti-a-pocatku-20-stoleti

Na druhém odkazu si prezentaci musíte stáhnout. Podle prezentací a informací v učebnici si do sešitu vypracujte stručné výpisky.

Opět mi prosím, pošlete, na e-mail lidlova.lenka@lomnicezs.cz do pátku 12. června 2020.

Učivo o PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE si ponecháte na příští školní rok jako úvod do učiva dějepisu :).

Učebnice strana 129 - 138

 

Anglický jazyk

Tento týden posílám už poslední úkoly a i ty, věřím, vám moc času nezaberou :o).

 

Odpovězte na následující otázky. Ke každé otázce napiš tři věty:

What have you done for the time of distance education? (Co jsi udělal za dobu distančního vzdělání?)

What did you like about the time being at home? (Co se líbilo na obdoí pobytu doma?)

What didn´t you like about the time being at home? (Co se ti nelíbilo na období pobytu doma?)

What would you like to do at school in nature? (Co bys chtěl dělat na škole v přírodě?)


Odpovězte na všech pět následujících otázek (česky):

Jak se hodnotíš za období dálkového učení?

Odůvodni. (Proč? Jak jsi plnil zadané úkoly? Odevzdal jsi vždy včas? Splnil jsi všechny úkoly?)

Co si myslíš, že dostaneš za známku za toto pololetí?

Odůvodni. (Proč si myslíš, že dostaneš takovou známku?)

 

Vypracované úkoly označte opět datem zadání (8. 6.) a pošlete do pátku 12. 6.

 

Hudební výchova

Připomínám těm, kteří ještě nevypracovali referát, aby tak učinili do pátku 12. 6. 

 

 

ORV

Nezapomeňte poslat svůj "monitoring" koronavirové situace - opět do pátku 12. 6.

 

ZEMĚPIS, PŘÍRODOPIS

Milí osmáci, vaše práce očekávám do pátku 12.6.  na mailu pugnerova.jitka@lomnicezs.cz

Také vás žádám o zhodnocení vašeho domácího samostudia, a to do neděle 14.6.

Zpracujte, prosím, následující otázky:

-Jak se hodnotíš za období dálkového učení a proč tak odpovídáš + zdůvodnění?

( Nasazení, včasné odevzdání, odevzdal jsi všechny úkoly…)

-Jakou známku očekáváš za toto pololetí + zdůvodnění?

- Jak hodnotí tvou práci během karantény rodiče?

-Který typ úloh ti během domácího studia vyhovoval nejvíce a který nejméně?

První dva body vypracujte pro každý předmět, další dva stačí zhodnotit kompletně za zeměpis i přírodopis.

 

ZEMĚPIS

Zbývají nám tři poslední kraje ČR – Olomoucký, Zlínský a Moravskoslezský. V učebnici je najdete na str. 116- 118. Přečtěte si a s pomocí atlasu a učebnice rozdělte následující pojmy k jednotlivým krajům:

T.Baťa  -    Haná -   Ostravská pánev  -  hutnictví   -   Přerov  -  Zlín   -   výroba potravin -    výroba obuvi   těžba černého uhlí   -  sousedí s Polskem   -  sousedí se Slovenskem  -  sousedí s Polskem i Slovenskem   -  Hornomoravský úval   -   Olomouc   -   Ostrava   -   CHKO Bílé Karpaty   -   velká nezaměstnanost.

 

PŘÍRODOPIS    

Čekají vás vaše SMYSLY. V učebnici str. 87 – 96, kde je stručné shrnutí. Podle učebnice vypište jednotlivé smysly a jejich čidla    (tj. buňky, které vjem registrují  ) a orgán, ve kterém jsou uloženy a možná poškození.

Př.: HMAT: čidlo=hmatová tělíska   orgán=kůže     poškození= popáleniny, …..

Smysly lze ošálit. Pro zajímavost – bez výstupů, posílám odkaz na videa, koukněte:

https://www.youtube.com/watch?v=qMkW6-6bof8

https://www.youtube.com/watch?v=V0rW-6rmwps

 

Chemie

V tomto týdnu si napíšeme posledních pár příkladů, tentokrát na oxidy, sulfidy a halogenidy. Vaše práce mi pošlete na mail lickova.eva@lomnicezs.cz do pátku 12. června 2020.

OXID BORITÝ

OXID HOŘEČNATÝ

SULFID SÍROVÝ

SULFID CHLORISTÝ

BROMID CÍNIČITÝ

JODID KOBALNATÝ

Fyzika

V učebnici na str. 106-108 si prostudujte reostat a potenciometr, přikládám odkaz na video pro představu https://www.youtube.com/watch?v=4nc3N76Nod8

Zápis:

Reostat, potenciometr

potenciometr - součástka s proměnným odporem

                      - tahový, otočný

                      - zapojený dvěma vývody = proměnný odpor

                      - zapojený třemi vývody = dělič napětí (lze snížit napětí až na nulu)

reostat - pro řízení větších proudů